Mijn baby heeft nog geen vast ritme. Hoe laat kan ik de fotosessie plannen?

Het beste is in de ochtend. Ik adviseer rond 10 uur; zo hoef je je niet te haasten. Neem genoeg voeding mee en als de baby even moet eten, nemen we gewoon een pauze.

Kunnen opa en oma ook met de baby op de foto?

Geen probleem. Natuurlijk zijn andere familieleden ook welkom. We kunnen ook een foto maken van 3 of 4 generaties!

Zijn alle accessoires die ik op de foto's zie in de studio aanwezig?

In de studio heb ik veel accessoires die je vrij kunt gebruiken. Klanten nemen vaak ook eigen knuffels en accessoires mee dus niet alles is in de studio. Heb je interesse in een bepaalde accessoire, vraag het via de mail.

Mijn baby heeft een krasje op zijn gezicht. Kan ik de fotosessie verzetten?

Als het maar een krasje is, kan ik het eventueel via een bewerkingsprogramma aanpassen en hoef je de afspraak niet te verzetten.

Is het bijvoorbeeld huiduitslag dan is het wel verstandig om te verzetten. Als je dit 48 uur van tevoren laat weten, zijn er geen kosten. De afspraak wordt dan binnen 3 weken opnieuw gepland (als dat volgens de agenda van de fotograaf mogelijk is).

Wat neem ik mee?

Bij de bevestiging van je afspraak ontvang je een lijst met tips!

Hoe lang van tevoren moet ik een afspraak maken?

Als je op een specifieke datum of dag van de week wilt, kun je natuurlijk het beste zo snel mogelijk reserveren. Het aantal fotosessies per maand is beperkt. In principe is een maand van tevoren voldoende.

Wat is het verschil tussen een fotosessie van 1 en 1,5 uur?

Bij de fotosessie van 1 uur kies je voor één bepaalde achtergrond (meestal wit, grijs of zwart) en word je met 1 of 2 verschillende outfits gefotografeerd.
Bij de fotosessie van 1,5 uur kunnen we verschillende achtergronden en outfits gebruiken, foto’s maken met meer accesoires en meer combinaties maken met papa, mama, zusje/broertje of andere familieleden.

Hoeveel foto's worden er gemaakt?

Het aantal foto’s is niet beperkt. Bij een fotosessie van 1 uur worden er vaak meer dan 100 foto’s gemaakt. Met kleine kinderen loopt dat snel op. Het belangrijkste is namelijk om het juiste moment te pakken of de juiste pose met de beste belichting te bepalen. Op deze manier kun je uiteindelijk kiezen uit een gevarieerd aantal foto’s van goede kwaliteit.

Kan ik visagie aanvragen?

Ja. Geef dat ook meteen aan bij je reservering zodat we de afspraak samen met de visagiste kunnen inplannen en dat we daar ook rekening mee houden met de lengte van je fotosessie.

Kun je ook een pakket op maat samenstellen?

Ja. Er zijn al bepaalde pakketten samengesteld maar als je andere wensen hebt, kan ik die natuurlijk voor je inwilligen. Als je vóór de fotosessie je eigen pakket hebt samengesteld en betaald, is het voordeliger.

Kan ik bij de studio pinnen?

Nee, dat is niet mogelijk. Bovendien moet de fotosessie tenminste 2 dagen vóór de afspraak betaald zijn.

Ik heb mijn foto's op korte termijn nodig. Kun je ze met spoed behandelen?

In principe krijg je binnen 2 weken na de fotosessie een overzicht van je foto’s online te zien. Als je de foto’s eerder nodig hebt, laat het me weten dan kan ik er rekening mee houden. We kunnen eventueel aan het einde van de fotosessie de foto’s al meteen bekijken zodat je je selectie al ter plekke maakt. Indien nodig kun je afdrukken of digitale bestanden op de dag zelf ontvangen. Vraag naar de meerprijs.
De levertijd van de meeste producten is 1-3 werkdagen.

Kan ik zelf bepalen welke foto's op de slideshow komen en de muziek?

In principe wordt de slideshow door de fotograaf samengesteld. Het is wel mogelijk tegen een meerprijs.

Worden de foto's altijd door Perla gemaakt?

Ja. In geval van ziekte of verhindering van de fotograaf wordt de afspraak verzet. De fotograaf is niet verantwoordelijk voor eventuele kosten of “schade” die de klant heeft gemaakt of geleden.

Voor het fotograferen van een evenement dat niet verzet kan worden, kan de fotograaf aanbieden om (indien mogelijk) de foto’s te laten maken door een vertrouwde collega.